Найкоротший шлях до ефективної роботи

Вдосконалене рішення для контролю оплати проїзду покращує роботу Регіонального транспортного управління Хельсінкі (HSL).

 

Завдання
Підвищити ефективність контролю за оплатою проїзду та дохід Регіонального транспортного управління Хельсінкі (HSL).

Рішення
Впровадити систему Nautiz eTicket Pro від Handheld в HSL для забезпечення більш якісного сканування білетів, реєстрації більш повних даних та спрощення контролю.

Результат
HSL збільшило кількість перевірок більш ніж на 20%, знизило кількість безбілетних пасажирів на 11%, та збільшило дохід від штрафів на 800 тисяч євро.

Правила ефективні рівно настільки, наскільки контролюється їхнє виконання. Але, як всі, хто відповідає за контроль, знають, ефективно стежити за їх виконанням можна тільки при наявності грамотної системи контролю. Для транспортного управління великого міста правильно розроблена система контролю квитків – це ключ до ефективності роботи громадського транспорту.

Контролери Регіонального транспортного управління Хельсінкі (HSL) перевіряють оплату проїзду пасажирами міських автобусів, трамваїв, метро, а також паромів, які ходять до фортеці Суоменлінна. Але, оскільки HSL не вистачає персоналу та ресурсів для перевірки кожного квитка, в останні роки безбілетні пасажири обходилися управлінню приблизно в 10 мільйонів євро на рік.

Оскільки строк експлуатації попередньої мобільної комп’ютерної системи закінчився, HSL прийняло рішення: управлінню необхідне краще рішення для перевірки проїзних квитків. В управлінні сподівалися, що нова система допоможе скоротити збитки та забезпечить безпечну, налагоджену роботу міського транспорту. Так і сталося. Спорядивши контролерів вдосконаленою електронною системою купівлі/продажу квитків та найновішими захищеними комп’ютерами від Handheld Group, управління збільшило кількість виконуваних їм перевірок і тепер може гарантувати пасажирам краще обслуговування.

Оновлення застарілої системи

До оновлення використовуваної технології HSL використовувало не найновішу модель КПК, строк служби якої підходив до кінця. Функції ґаджету швидко застарівали, він був недостатньо ефективним в плані передачі, сортування та зберігання даних. Контролерам доводилося після кожної зміни під’єднувати пристрої до комп’ютеру та вручну синхронізувати їх з базою даних.

Enfo Oyj, скандинавський провайдер IT послуг, та Fara Finland Oy, провайдер рішень в сфері міського транспорту та інформаційних систем, спільно працювали над новою, вдосконаленою системою програмного забезпечення для HSL. Вони також постачали апаратне забезпечення – Nautiz eTicket Pro від Handheld, зручний та простий у користуванні пристрій, що підходить для рішення актуальних та майбутніх задач HSL, не потребуючий складного навчання контролерів.

Nautiz eTicket Pro – це повноцінне рішення для електронної купівлі/продажу квитків у сфері громадського транспорту. Це швидкий та потужній пристрій з процесором Xscale з тактовою частотою 806 МГц та оперативною пам’яттю RAM об’ємом 256 МБ. Крім того, він дуже зручний у використанні, так як оснащений сенсорним екраном з гарною видимістю при денному освітленні, вбудованим пристроєм зчитування смарт-карт, 3-мегапіксельною камерою з автофокусом та зчитувачем 2D зображень.

Класифікований як захищений пристрій класу IP65, Nautiz eTicket Pro пило- та водонепроникний, він стійкий до ударів, в нього широкий діапазон робочих температур. Іншими словами, ідеальне рішення для складних умов роботи при перепаді температур між салоном транспорту та вулицею, з чим часто стикаються контролери. Він легкий та вільно вміщується на долоні, а заряду батареї вистачає на цілий робочий день без необхідної підзарядки.

«Заряд батареї тримається незрівнянно довше, ніж в старих пристроях. До того ж новий пристрій набагато швидший та надійніший, – говорить Яри Куянпаа, керівник відділу технічного контролю HSL. – Коли виникає проблема або з’являється нова задача, програмне забезпечення можна оновити та адаптувати в залежності від наших потреб. Оскільки все повністю автоматизовано, усунена більша частина непотрібної роботи по введенню даних».

Використовуючи нову систему, контролери можуть відмічати час приходу на роботу кожної зміни, зчитувати проїздні карти, що містять чип радіочастотної ідентифікації та сканувати 2-D штрих-коди на залізничних квитках за допомогою Nautiz eTicket Pro швидко та легко. Крім інформації про оплату проїзду, просте сканування надає HSL велику кількість статистичної інформації, включаючи тип квитка, класифікацію пасажирів (дорослий/дитина), час доби, маршрут та вид транспорту.

Виписати штраф за допомогою Nautiz eTicket Pro дуже просто: Після сканування недійсного квитка контролер виписує штраф та сканує штрих-код з реєстраційним номером штрафу. Інформація про штраф відправляється по GPRS до офісу HSL для контролю.

Вдосконалення системи контролю приносить результати

З березня 2012 року HSL замовило 138 пристроїв Nautiz eTicket Pro. Використання нової системи та збільшення кількості контролерів дозволило управлінню збільшити кількість перевірок квитків більш ніж на 20% у 2012 році, при цьому кількість перевірок, здійснюваних кожним з інспекторів, збільшилася на 10%.

В 2012 році загальна сума штрафів склала 5,6 мільйонів євро, збільшившись на 800 тисяч. Більш ефективна система контролю також знизила кількість безбілетників: у 2012 році таких пасажирів стало менше на 11%.

Завдяки сучасному, легкому у використанні рішенню HSL змогло покращити якість обслуговування пасажирів, домогтися збільшення доходу, що знизився через пасажирів, що не оплачували проїзд, і тепер використовують останні нововведення в сфері пасажирських перевезень. В майбутньому HSL зможе використовувати ще одну функцію Nautiz eTicket Pro: продавати поїздки та завантажувати їх на проїздні карти прямо під час перевірки  

Рісто Вааттоваара, начальник підрозділу в HSL, підсумував це так: «Ми збільшили кількість стягнутих нами штрафів, передача даних до внутрішньої серверної системи стала швидшою та безпечнішою, а нашим контролерам набагато зручніше працювати з Nautiz eTicket Pro, ніж з старим, менш надійним обладнанням. Ефективність значно зросла».


<< Назад